Ledenportaal Tuinvereniging Zoetermeer

Lidmaatschap

Ledenportaal Tuinvereniging Zoetermee

In december ontvangen de leden een rekening voor het lidmaatschap van het nieuwe kalenderjaar. Het vermelde bedrag (dit is afhankelijk van de oppervlakte van de tuin) dient binnen 5 weken na factuurdatum op de rekening van de vereniging te staan. Is dit bedrag na die 5 weken niet op de rekening van de vereniging ontvangen, dan zal er €5,00 admimistratiekosten in rekening worden gebracht.

• Bankrekening: NL38 INGB 0005 3116 38
  • T.n.v. Tuinvereniging Noord-West

ZoetermeerPas

Mocht u in het bezit zijn van een ZoetermeerPas dan kunt u daarmee uw lidmaatschap betalen. Leden die gebruik willen maken van hun ZoetermeerPas moeten, voor het sluiten van het betalingstermijn van deze rekening, dit kenbaar maken aan de penningmeester.

zoetermeerpas

Meer informatie over de ZoetermeerPas vindt u op
deze website van de Gemeente Zoetermeer.

Tuinbeurten

Eén keer per twee jaar dient het lid per tuin een tuinbeurt te vervullen.
Zoals in het huishoudelijk reglement staat beschreven is iedereen die ingeroosterd is verplicht om deze werkzaamheden t.b.v. het onderhoud van het complex in het betreffende jaar uit te voeren.
Het is dan ook uw taak om goed in de gaten te houden wanneer u een tuinbeurt heeft.

De tuinbeurt en vinden plaats op een zaterdag, tussen 10:00 en 12:00 uur. Een bestuurslid is altijd aanwezig tijdens deze tuinbeurten. Deze tuinbeurten zijn voor alle leden verplicht. Absentie wordt bijgehouden door het aanwezige bestuurslid. Indien u onverhoopt niet kunt deelnemen dient u zelf een vervanger te regelen. Indien u zich niet meldt voor de tuinbeurt zijn daar financiële sancties aan verbonden.

Ledenportaal Tuinvereniging Zoetermeer Leden en tuinbeurten 1
Even uitpuffen.
Ledenportaal Tuinvereniging Zoetermeer Leden en tuinbeurten 2
Tuinbeurt Oktober 2020
Ledenportaal Tuinvereniging Zoetermeer Leden en tuinbeurten 3
Koffiepauze tuinbeurt

U vindt het tuinbeurt schema online (activiteiten kalender) en op ons mededelingenbord.
Indien u verhinderd bent moet u dit tijdig bij de secretaris van de vereniging melden via een e-mail of een briefje in de brievenbus bij het toegangshek.
Bij uw afzegging moet u gelijktijdig opgegeven wanneer u deze tuinbeurt dan wel gaat uitvoeren. Natuurlijk mag u ook een vervanger sturen.

Wacht met afzeggen niet tot de laatste tuinbeurt want dan zijn er geen alternatieven meer om uw tuinbeurt te vervullen en zal u de tuinbeurt dienen af te kopen.

Beëindigen lidmaatschap

Uw lidmaatschap wordt elk jaar stilzwijgend verlengd. Wilt u uw lidmaatschap opzeggen dan moet u dit voor 1 december kenbaar maken. Het beëindigen van uw lidmaatschap dient schriftelijk te geschieden. Dit moet uiterlijk één maand voorafgaand aan het nieuwe verenigingsjaar bij het secretariaat ingediend zijn (per post of email).

Na opzegging moet de tuin schoon worden opgeleverd. Alle eigendommen moeten dan verwijderd zijn, tenzij de nieuwe huurder een en ander wil overnemen. Dit zal schriftelijk worden vastgelegd door het secretariaat. Het tuinlid blijft verantwoordelijk tot einde van het verenigingsjaar.

Ook verenigingsplichten moeten tot einde van het verenigingsjaar
worden nagekomen.

Verenigingsbeleid

Het beleid van vereniging Noord-West wordt door de leden vastgesteld en is in de Statuten en het Huishoudelijk reglement (HHR) opgenomen. U kunt hier beide documenten inzien op deze website.

Het Bestuur van de Vereniging ziet erop toe dat het vastgelegde beleid wordt nageleefd om alle leden een fijn verenigingsleven te kunnen bieden. Wanneer deze regels niet nageleefd worden dan is het bestuur genoodzaakt administratiekosten en/of boetes te rekenen.

Tarieven

Administratiekosten
Bij het te laat betalen van de tuinhuur €5,00

• €12,50 Boetes
  • €25,00 eerste vermeerdering
  • €50,00 tweede vermeerdering
  • €100,00 derde vermeerdering

Deze tarieven zijn vastgesteld in de ledenvergadering en opgenomen in het Huishoudelijk Reglement van Tuinvereniging Noord-West.

Ledenportaal Tuinvereniging Zoetermeer